Sverige har flest anmälda våldtäkter i hela Europa

vet inte ens hur jag ska börja.. en våldtäktsman får bara från 2-6 års fängelse. jag tycker inte alls det är rätt. han har gripits sig på en kvinna med våld för att kunna ha sex med henne sen ska han bara sitta inne så liten tid i fängelse. om jag hade varit sån som bestämde hade jag sagt hugg av kuken på honom & låt han förblöda. det finns hundratalas kvinnor i sverige som blivit våldtagna & inte vågat göra en anmälan. finns dem som inte vågat berätta det för någon. finns till och med dem som tagit självmord. tycker ni detta är rätt? långt ifrån om jag ska säga mitt. en kvinna blir kallad hora & spottad på om den blivit våldtagen. folk kallar dem smutsiga. man måste tänka till lite, det var inte kvinnan som bad om att bli våldtagen, det var något jävla svin som överföll henne. det är inte deras fel. det är lätt att tänka "varför slog hon inte sig därifrån eller sprang?" tänk själv att vara i den sitsen. det är nog inte så lätt som man tror.


antalet på våldtäkter utomhus har dubblats på 10år i sverige på barn. hur man ens kan gå på barn/tonåringar. när jag är påväg hem på kvällarna är jag aldrig rädd för något ska hända bara att någon gubbe ska stå i något mörkt hörn och lura och bara vänta in någon underlägsen kvinna eller mig. tusentals gånger har jag tagit upp mobilen och låtsas prata i telefon för jag sett någon gubbe/man kommit emot mig eller gått snabbt bakom mig. jag vet själv inte hur jag hade reagerat om någon hade försökt göra ett övergrepp på mig. 

kvinnans relation till våldtäksmannen;
okänd;
här ingår givetvis överfallsvåldtäkter av okänd gärningsman.
nyligen bekant; mannen och kvinnan träffades på restaurang eller på stan och bägge följt med till den andre. i en del fall var kvinnans syfte annat t.ex. få skjuts hem eller sova över. tillexempel: kvinna lovad skjuts hem av en man från restaurang i stället kör han till en annan lägenhet där han våldtar henne.
bekant; tidigare bekant med mannen. troligen har mannen tidigare visat intresse för kvinnan.
partner/ex; mannen är kvinnans make/sambo eller pojkvän. några kvinnor kan utsättas för flertal våldtäkter.
ex förhållande, de kan ha träffats. i en del av förhållanden där våldtäkt förekomit har även annat våld förekommit.
övrigt; våldtäkt mot barn i familj, incest.. ääääckligt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0